ismizalizalu?

Followers

Saturday, August 21, 2010

Q dan Q superior cronograph

urm...
Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca.. ceh, poyo jer aku.. macam lah ramai sangat yang nak baca blog aku nie... takpe2, arini aku nak citer pasal jam plak.. sebab apa? sebab dah lama tak update pasal jam.. pasal duit jer... huhu

okay, kali ni jam Q&Q, bukan Q&A ( question and answer) kekeke... biar betol mamat ni nak citer jam murah ni... err, bukan maksud aku nak cakap jam ni takde kelas ker apa, tp jam ni memang ada kelebihan dari segi harga... maknanya affordable laa.. kualiti? boleh tahan... mungkin setanding casio...

jam ni, aku "terbeli" masa tgh survey2 jam kat kedai jam (yer laa, takkan kedai kasut plak kan).. aku jalan2, tgk2 ada jam cronograph yang agak murah laa bagi aku.. terkedu jugak aku... tegok jenama , Q&Q... aik, Q&Q ad jam camni lawa? ala2 diver pon ad aku tgk.. ngan bezel camtu... fuh... terus aku suh apek tu simpan, gi withdraw duit, terus bayar..
meh kita tgk rupa jam ni...






















ni lah dia jam tu.. siap ngan box, warranty card.. kotak kuning dah...dah berbelas tahun duk dalam almari kaca...





















rupa beliau dari dekat... dial putih susu..subdial - subsec, min, hour





















penutup belakang(backcase) ad sticker reflektif... huhu





















pandangan tepi.. crown dgn dua button
button atas - mengawal start, pause
button bawah - reset





















pandangan lain

spesifikasi:
Q&Q Superior Cronograph
pergerakan quartz ( bateri)
dial putih susu
solid bracelet
10bar (100m) water resistant

tu je kot.. apa pun, aku berpuas hati dengan jam ni.. sebab apa? sebab jam ni memang selesa, takde bulu-bulu roma yang tercabut, dengan design yang ala-ala divers... tambah plak harga yang berpatutan, memang berbaloi!

*ramai dah orang tegur jam ni, sebab mereka ingat rolex... ad rupa rolex ker? wahahaha
*sengaja aku boldkan perkataan Q&Q
*title post takleh ada "&" jadi terpaksa ganti dengan "dan"

1 comment:

  1. Nak jumpa Q&Q memang senang.... tp Q&Q chronograph camni, mmg rare. Aku punya auto tu pun rare. Ada kedai tak tau ada Q&Q auto. Haha

    ReplyDelete