ismizalizalu?

Followers

Sunday, November 7, 2010

pagol nameless


assalammualaikum..

hai, apa khabar? harapnya semua sihat-sihat belaka.. hari ini nak cerita pasal jam lagi.. tapi jam ini istimewa sedikit.. sebab aku memang suka jam ini... sebab apa? sebab design dia simple dan sangat simple... tapi sangat-sangat kemas...

jam tersebut adalah jam pagol... dibeli dari seorang saudagar jam terkenal... azman a.k.a jam bahari.. untuk pengetahuan semua(chewah) aku ni memang dah lama berangan nak memiliki jam ni.. sebabnya, pokok palma yang begitu cantik dijadikan sebagai simbol utama..

jam pagol ni terkenal dengan gerakan manualnya, jadi aku pon sambar la jam pergerakan manual... pening jugak kepala aku nak main menda nie... sebab yer lah, sebelum ni aku main jam auto dengan jam bateri jer... tetiba dapat jam manual... habis orang aku tanya.. siap kal bro man lagi tanya pasal jam ini...

dah, dah.. jangan banyak cerita, jom kita layan gambar plak.. jommmmmmmmmmmmmmm...





















ni lah dia jam tu...





















original dial color with simple arrangement.. ops, ter"speaking" plak





















nampak begitu teguh! PAGOL





















backcase yang begitu kreatif..... no siri pon ada





















nadi jam ni.... manual movement... 1st time jam manual nie...


spesifikasi:
jenama: pagol
jenis: nameless ( tak tahu)
buatan: swiss
tahun: 1960 (atau awal lagi)
movement: manual winding
dial color: silver/original
bracelet

2 comments:

  1. Aku rasa mcm pernah tgk jam ni... tp lupa... maklumlah dah tua rupanya aku ni... haha... Tahniah! Aku mmg takda dah jam baru skrg.... huhu

    ReplyDelete
  2. hahaa dj... ko sibuk dengan gathering nanti.. kompem arrr takde masa nak cari jam baru.. hehehe

    ReplyDelete