ismizalizalu?

Followers

Friday, August 5, 2011

viking 5035

assalammualaikum.. apa khabar? selamat berpuasa.. alhamdulillah setakat ni puasa aku masih terjaga... hehehe
pada hari ini, aku nak cerita alkisah mengenai sebuah kekili yang agak lama tersimpan kemas dalam simpanan aku...

viking, nama sebuah puak yang terkenal dengan kekasaran dan kegagahan.. itu lah nama kekili aku.. viking... jarang didengar kan? biasanya kalau sebut kekili ini, orang akan usulkan nama-nama besar seperti shimano, daiwa, abu dan sebagainya..

asalnya, niat aku sebelum ini memang nak sambar shimano stella atau abu garcia satu... tapi susah nak cari design yang berkenan di hati... lastly, sebelum membuat pembayaran tu, aku ter-usha satu kekili dalam cermin kaca, viking... viking ni kalau tengok pada nama, memang tak pernah dengar pon, tapi disebabkan ada satu replika motor viking disitu, aku terus berkenan..

ditambah pula dengan rupa bentuk yang agak klasik, kayuhan yang agak kasar, aku terus letak balik shimano tadi.. haha... sian shimano tu... tapi takpe lah.. apa-apa pon, layan gambar..


gini la rupanya viking tu

original made in korea

bahagian sisi- nampak teguh dan kuat

sisi satu lagi- bagi penguna kidal

masih mengekalkan siri lama- switch di bahagian atas

spool

pasang dan main? worm type

tak sampai 5 inci pun, kecik?

holder, sepatutnya kaler emas, tapi tak reti ambil gambar :3
viking ni, totally warna emas.. tambah kaler hitam sikit untuk merendahkan profil beliau.. hihihi... setakat ni tak guna lagi.. maybe sebagai simpanan peribadi je kot.. :P

2 comments:

  1. ni biasanya orang buat mancing kak lady.. hehe.. tp kalo dah rare dan lawa camni, saya buat simpan jer... letak dalam almari kaca... hiasan.. hehehe

    ReplyDelete