ismizalizalu?

Followers

Sunday, January 22, 2012

clutch si comel

assalammualaikum pembaca setia saya. apa khabar semua? wakakak.. bajet ada pembaca.. aku sekarang ini tengah membaiki kereta aku yang bernama si comel.. banyak barang lama-lama kena tukar...

yang aku dah tukar setakat ini, clutch set... barang lama, tak pernah ditukar.. maka aku terpaksa la mengeluarkan duit... mulanya kos yang dinyatakan hanyalah rm470.. tetapi setelah dibuka, lihat-lihat dan belek belek, kos nya menjadi hampir rm600.. dem...

kenapa jadi macam ini? apa salah aku? ceh, berdrama jap.. aku tgk balik, rupanya clutch nya set mitsubishi 1.6.. diulangi 1.6... kereta aku 1.5 jer... tapi kenapa naik 1.6? nak tak nak, aku terpaksa tukar jugak... heee... maka berlayar la gambar dibawah..

cabut tayar

kuarkan minyak gear

tadah minyak gear

mounting gear pon kena tukar

set clutch 

bukak gearbox

ni pon kena tukar


dah siap pasang masuk balik minyak

menda ni plak.. bush ke apa namanya.. tgk patah dah

menda ni buang

No comments:

Post a Comment