ismizalizalu?

Followers

Tuesday, November 30, 2010

Tingkah Politik


assalammualaikum.. apa khabar rakan-rakan? harapnya semua sihat sejahtera..

arini aku nak ceritakan lain dari yang lain.. bukan jam, bukan juga duit... tetapi buku.. ya, buku.. dah lama sebenarnya aku minat membaca buku-buku.. cuma tak terfikir untuk bercerita pasal hal ini...

hari ini aku nak ceritakan pasal buku politik.. tajuknya Tingkah Politik.. buku ini memang sangat menarik bagi aku.. meh kita tengok preview dia skit:

SEJAK akhir-akhir ini, suasana politik di tanah air tidak begitu memberangsangkan. Ada sahaja isu yang remeh-temeh yang dikupas oleh pihak pembangkang untuk menyalahkan kerajaan Barisan
Nasional. Rahman Shaari, penulis tetap dalam kolumnis Bicara Selasa, Sinar Harian telah banyak merungkai kemelut yang berlaku dalam dunia politik. Artikel-artikel penulis ini banyak menyingkap tentang senario politik yang berlaku di Malaysia, antaranya isu pilihan raya, isu bahasa Melayu, tingkah ahli politik yakni pemimpin-pemimpin yang mendukung parti-parti politik tertentu termasuklah isu keperibadian mereka. Penulis juga telah menyentuh perihal politik secara halus dan sinis buat tatapan pembaca dalam buku terbaru, Tingkah Politik. Semoga Tingkah Politik dapat memangkin pemikiran rakyat secara liberal dan kritis pada masa akan datang. Selamat membaca.

baik, ini pula gambar buku tersebut...

























muka hadapan.. simple


























muka belakang..

ni spesifikasi buku tersebut berserta rating dari aku

tajuk : Tingkah Politik
penulis : Rahman Shaari
m/s : 254
tahun : 2009
terbitan : Buku Prima Sdn. Bhd
edaran : Alaf 21 Sdn. Bhd
cetakan : Dasar Cetak (M) Sdn. Bhd
harga : RM15.50
rating : 9.5/10 *(ini adalah penilaian peribadi aku terhadap buku ini. tiada sogokan/ keuntungan/ rasuah dari mana-mana pihak)

2 comments:

  1. assalamualaikum,

    jom exchange link, ana sudah linkkan blog anta

    http://harapan-terbaru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ehhh menci la politik2 niyh smpi kiamat ta selsai adehh haii

    ReplyDelete