ismizalizalu?

Followers

Sunday, September 16, 2012

pening kepala aku

assalammualaikum..


semalam, kereta aku, si comel rosak tengah jalan. kebetulan pomen ada lalu. tapi, barangnya tiada. nak tak nak, aku terpaksa kal member aku. kebetulan mereka ada. terima kasih kepada tengku dan eza sebab tolong aku semalam. sori susahkan mu sumer.

pagi tadi, aku beli itik air batch baru untuk ternak. dah beli tu, aku pon buat la kandang baru untuk mereka. tak sempat siap, aku dapat kal dari pomen. dia cakap si comel aku rosak distributor. tapi tak jumpa lagi barangnya. dia cari dalam kemaman memang tak jumpa.

aku pun pergi la ke tempat kereta tu, tunggu pomen balik. sebab dia pergi cari barang. sampai je dia, dia cakap takde dalam kawasan kemaman. nak tak nak, kena order dari oversea. aku pun setuju je lah, takkan nak biarkan si comel tu duk situ sorang-sorang. sejuk la dia kena hujan, nanti demam plak. duit dalam tangan ada berapa jer.. thanks juju bg pinjam rm.. thanks zizi hantar aku ke bengkel..

aku pun balik, kebetulan sampai tu, terus hujan, basah la zizi agaknya.. sori bero.. dah hujan tu, aku pun tengok-tengok kan anak-anak itik yang aku beli tadi, semua okay, tiada masalah. dalam sejam jugak baru la berhenti hujan tu. aku pun jenguk la ke luar, tengok ada biawak depan mata. dan kotak ikan besar tempat aku letak itik terbalik. habis anak itik. semua habis kena makan biawak yang gemuk.

down ohh bila jadi macam ni.

No comments:

Post a Comment