ismizalizalu?

Followers

Saturday, January 29, 2011

nogeaa sub-second


assalammualaikum.. apa khabar? sudah agak lama aku tak cara ke blog ni... takpelah...
ni aku nak upload lagi jam2 lama... dah lama dah ada dalam tangan tapi tak berkesempatan untuk posting..

ni jam aku beli dari rusia semasa aku melawat rusia tahun lepas.. ok itu tipu..
pape pon layan jer gambar...


























































pelik sikit design caseback dia
















bahasa rusia.. sepatah haram tak paham


spesifikasi:

jenama: nogeaa
jenis: sub-sec
buatan rusia
tali: kulit
pergerakan: manual winding
tahun: awal 60-an

4 comments:

  1. Kabaq baik..... tipu dosa wei! Haha... Cantik gak jam ni

    ReplyDelete
  2. Wah.. dah ada jam rusia. Aku ada plan nak cari rusia chronograph. Murah sikit kot berbanding chronograph swiss. Tapi sekarang bajet untuk jam tarak.. wakaka!! Berangan je aku ni..

    ReplyDelete
  3. dj: keh3... memang cantik.. skang ni ngah jadi silent hunter nie... ada jam rusia cantik2, sambar jer...
    sj: haha, rusia ada ker chrono? tak penah jumpa lg stakat nie.. yer la, xsampai setahun lg masuk dunia ni.. haha

    ReplyDelete
  4. Dalam tulisan Cyrillic nampak mcm NOGEAA, tapi dalam Roman disebut POBEDA, bermaksud Victory, diambil sempena kemenangan Bolshevik diatas tentera Jerman semasa Perang Dunia 2.

    ReplyDelete