ismizalizalu?

Followers

Wednesday, October 17, 2012

mini 4wd gampang

asalammualaikum.. pagi kelmarin, aku telah sakit dada.. aku pergi lambat ke kelas tilawah... tapi, ustaz terus tanya aku dan suruh aku ke klinik uiam.. sampai sana, aku tak sakit dah..
tp bila check, heartbeat aku tak normal. doktor cakap terganggu.. sebab tu sakit..

lantas aku dikejarkan ke HKL menaiki ambulans.. sumpah laju tak ingat.. aku masa tu dengan sorang lagi patient terbaring depan aku.. disebabkan aku membelakangkan arah depan, aku jadi pening.. aku hampir2 pitam.. dari sihat terus jadi tak sihat.. sampai-sampai di HKL, aku jalan huyung hayang dan terus masuk ke wad kecemasan..

habis cerita pasal aku sakit.. aku pun balik, tapi dalam perjalanan nak tunggu bas datang, aku singgah kejap kat kedai mainan depan sana.. aku pun tengok-tengok, ada kereta mini 4wd.. wow.. aku pon terus sebat satu..beak spider.. balik, lepas rehat rehat sedikit, aku terus pasang... bawah adalah gambar-gambar beliau..

beak spider

aik, ini bukan beak spider.. ini max breaker!

max breaker hijau dengan stiker kilat

chasis, tayar span

gearing, shaft dan motor

plat kaler putih, nampak gaya besi murah.. bukan tembaga

sistem mekanikal yang mudah

sudah pasang tayar

tada... stiker tak cukup

tebuk lubang, baru kreatif
ini kereta murah je.. aku beli ini nak buat sparepart.. terdapat banyak keburukan, sesuai dengan harga tak sampai rm5...

1- finishing body, chasis, rim sangat-sangat tidak cantik. 
2- gambar kat kotak beak spider, tapi tengok-tengok dapat max breaker.. jadi jangan percaya sangat dengan gambar

tapi ada juga kebaikan.. banyak yang boleh aku guna..sebagai contoh:

1- enjin/motor yang murah.. boleh dibuat sparepart atau modified
2- body yang amat ringan.. kalau nak masuk underground racing memang boleh sangat
3- body murah macam ni, kalau tebuk, cat sendiri atau buat apa-apa yang kreatif memang tak menyesal langsung kalau rosak.
4- roller boleh diguna kat kereta-kereta auldey atau tamiya yang laju lagi mahal.
5- sistem mekanikal yang mudah dengan 2 gearing system membolehkan kita mereka sendiri gearing ratio. 
6- tayar span dia cantik juga.. boleh layan main kawasan berair..
7- stiker dia lagi bagus, kalis air.. berkilat.. lagi kemas dan tidak mudah koyak.. 

bila sembang kereta murah macam ni, jangan la bandingkan dengan kereta mahal-mahal macam tamiya, auldey atau gokey. sebab dah berbaloi untuk semua barang-barang yang diberi.. 

mungkin aku akan berikan secara percuma kereta ini kepada mana-mana customer yang beli 3 atau lebih kereta auldey dari aku.. supaya terbuka sikit minda untuk menjadi kreatif... hehe jangan marah... 

sila lawati gerai saya di [gerai koleksi zalu] atau search di facebook : Gerai Koleksi Zalu

No comments:

Post a Comment